Koristi žvečenja

Gume za žvakanje i koncentracija

Dogodi li vam se često da morate istovremeno raditi više stvari i zbog toga ste rastreseni? Budući da je svaki dan ispunjen obvezama, teško je uvijek ostati koncentriran. Nije, dakle, čudno što tražimo jednostavne i praktične načine kako povećati koncentraciju i usredotočenost. Pri tome nam može pomoći guma za žvakanje.

Ljudi, zapravo, već upotrebljavaju gume za žvakanje kao pomoć pri poboljšavanju koncentracije i pažnje. Profesionalni sportaši i treneri žvaču kako bi “ostali u igri”. Od prvog svjetskog rata do danas, gume za žvakanje dostavljaju se američkim vojnicima na misijama u inozemstvu. Čak i u školama učitelji sve više opozivaju staru zabranu žvakanja i potiču učenike da tijekom testova, za bolju koncentraciju i pažnju, žvaču gume za žvakanje.

Guma za žvakanje može pomoći pri usredotočenosti i koncentraciji

Metode istraživanja u proučavanju povezanosti guma za žvakanje i kognitivnih sposobnosti kompleksne su, no znanstvenici su već došli do određenih saznanja. U istraživanju iz 2001. godine otkrili su da žvakanje poboljšava sposobnost učenja, pohranjivanja i dosjećanja podataka iz pamćenja. Istraživanje je pokazalo da su ispitanici koji su prilikom testa neposrednog dosjećanja žvakali, postigli rezultat za 24% bolji od ispitanika iz kontrolne skupine. Pri testiranju kasnijeg dosjećanja riječi, rezultat je bio bolji za čak 36%.1 Ova početna istraživanja obećavaju mnogo, međutim, potrebno je još mnogo istraživanja kako bismo u potpunosti razumjeli kakvu ulogu ima guma za žvakanje u poboljšavanju koncentracije i usredotočenosti.


1 Wilkinson L., Scholey A., Wesness K. “Chewing gum selectively improves memory in healthy volunteers.” Appetite. 2002; 38 (3): 235-236.

Orbit Facebook Orbit Instagram
Pridružite nam se